marți, 11 februarie 2014

Garderoba ideală (1)

   De câţiva ani am ajuns să mă tot gândesc la cum ar trebui să fie pentru mine garderoba ideală... Iniţial a început aşa ca un proces mental... nu pentru că eram nemulţumită de hainele din dotare...dar parcă lipsea ceva..sau poate era ceva în plus... Ambele! Când spun garderoba ideală nu mă refer la mobilier.. care ştiu că nu se va lăţi sau lungi....Poate cândva mă voi muta la casă şi am să am un spaţiu mai mare de depozitat haine...şi totuşi nu visz la o garderobă mare... o cameră întreagă plină cu haine nu e ceea ce îmi doresc. (dar nu aş refuza să am o cămăruţă numai pentru haine, măsuţa cu machiaje şi alte spaţii de depozitare etc, dar nu vreau să am sute pe de piese de îmbrăcat şi încălţat).

Paleta cromatică nu e tocmai ce îmi doresc dar mărimea şi dispunearea obiectelor îmi place foarte mult

    În găsirea răspunsului la întrebarea "Care ar fi garderoba ideală?" am trebut prin mai multe etape:

1. Definierea stilului propriu - procesul continuă dar în linii mari am găsit că am un stil casual, clasic, urban, relaxat, cu elemente romantice sau elegante
2. Descoperirea elementelor fără de care nu mă văd. Uniforma mea cea mai mare parte a anului  sunt: skinny jeans cu un tricou, un blazer sau o geacă şi botine... plus ceva accesorii. Unifoarma asa mă defineşte şi aşa mă simt eu cel mia bine.... De la această descperire cred că a plecat proiectul meu de a realiza Garderoba perfectă.
3. Stabilirea paletei cromatice. Aici cred că lucrurile se pot schimba, dar în mare mare îmi doresc o garderobă neutră cu alb, gri, negru, bleumarin, astfel încât toate să se poată asorta uşor între ele dar şi cu ceva elemente colorate, culorile preferate sunt: turquoise, verde mentă, roz pal şi coral pastel.


4. Curăţenia. Renunţarea la lucrurile care stau degeaba, nu mai sunt bune, nu îmi mai vin, nu mă mai văd purtându-le. Această etapă a durat tot anul trecut...şi încă mai durează. Am renunţat la multe lucruri care eram mult prea vechi sau fără rost... Cu siguranţă ar mai fi şi altele dar acum Acum chiar dacă nu am ajuns la garderoba ideală am o garderobă mult mai aerisită.
5. Achiziţionarea elementelor de bază, clasice, care nu se demodează niciodată.. care să reprezinte fundaţia, baza garderobei, care să meargă în combinaţie cu orice şi aproape oricând. Am început acest proces anul trecut prin achiziţionarea unei geci de piele (de fapt imitaţie) şi va continua şi anul acesta..dar aşa uşor după multe analize mintale detaliate. Despre acest subiect vreau să realizez o altă postare mâine probabil deoarece am liste cu astfel de produse clasice... şi vreau să le organizez frumos într-o postare care să îmi servească drept inspiraţie (poate să vă inspire şi pe voi).
     Cam până aici am ajuns cu paşii... Ultimii doi îi voi relua pe la finalul anului acesta sau începutul anului viitor (aşa îmi propun). Anul acesta este un an de reflecţie mai mult, de conturarea mai clară a viziunii. După cum vedeţi nu mă grăbesc cu acest proces, vreau să fie unul bine gândit, de viitor.   Plus că anul acesta greutatea mea va fluctua mult..aşa că nici nu mă gândec să îmi cumpăr haine în anul acesta... Dacă la machiaje şi chesti de corp nu prea mă pot abţine..se pare că la haine mi-e mai uşor.
    În concluzie cum văd eu Garderoba mea ideală - aerisită, cu linii clare, adică piese nemuritoare care să nu ţină cont de tendinţe şi uşoare accente atât de culoare, cât şi de stil:  mai romantice sau mai elegante. Vreau ca atunci când deschid dulapul să fiu entuziasmată, fericită, să fie doar lucruri pe care le pot purta în clipa aceia (fără piese gen "o să o port cândva", " altă dată", " nu îmi vine bine" etc.). Vreau o garderoba mai aproape de minimalism decât de desfătare... cu  mai multe piese clasice şi de calitate. Îmi plac garderobele minimaliste..dar ştiu că nu voi putea rezista să am doar 30-40 piese. Aşa că o voi adapta pe gustul meu...nici foarte mică dar nici foarte mare..

       Voi sunteţi mulţumite de garderoba voastră? Ce schimbări vreţi să aduceţi?
                                                                                     xx, Cosmina




3 comentarii:

  1. Nici nu mai stiu de cate ori mi-am cumparat haine care nu-mi stateau tocmai bine in acel moment,dar imi placeau atat de mult incat le cumparam chiar daca erau cu o marime mai mica pe principiul,"lasa..ca slabesc eu cateva kg".Bineinteles ca acest lucru nu se intampla si asa se aduna hainele in dulap.De doua ori pe an fac "curatenie generala",si mereu ma despart,cu greu,de multe hainute..

    RăspundețiȘtergere