miercuri, 30 noiembrie 2011

Vaselina cosmetică

 După ce am auzit multe despre acest produs, am căutat pe net şi multe persoane spuneau că se poate luat de la DM. Pentru că avem şi noi în Oradea DM, am dat o fugă duminică şi am găsit-o de la firma Balea la preţul de 7 lei (parcă atât a fost ?!), 125ml.
  Vaselina cosmetică este de fatpt petrolatum, adică un produs derivat din petrol. Este destul de controversat. Unii spun că este natural, că doar şi petrolul este natural, că este utilizat de zeci de ani în industria cosmetică fiind găsit în mai toate cremele, că nu are nici un efect negativ asupra pielii din contră este utilizat pentru hrănirea pieluii uscate, că nu asptupă porii. Cealaltă tabără îşi exprimă reticienţa în a utiliza un produs ce derivă din petrol.
    Cei care o folosesc o consideră Holy Grayl, fiind bună pentru pielea uscată a mâinilor, coatelor, genunchilor, buzelor, sau chiar a feţii. Unii o recomandă chiar pentru tăieturi, deoarece crează o barieră între piele şi factorii externi, ajutând la creerea unui mediu în care nu pătrund bacteriile dar se păstrează hidratarea...
     Fiecare hotărăşte pentru el/ea dacă e adept(ă) sau nu. Eu una sunt foarte încătată ca am gasit-o. Un produs cu un singur ingredient.... e mult mai bun decât orice cremă cu zeci de ingrediente. Are o consistenţă groasă, fără miros. Deşi majoritatea o folosesc direct pe piele, eu voi miza tocmai pe acţiunea ei de a forma o barieră între piele şi mediu extern, deci o voi folosi după crema obişnuită de faţă, sau balsamul de buze, pentru a menţine hidratarea. Cel mai indicat ar fii ca după exfolierea şi tonic să aplici un ulei natural ca cel de măsline (că nu am decăt de ăsta.. dar ar merge şi de migdale dulci.. sau orice ulei natural) şi apoi stratul de vaselină, care să sigileze totul. Acest procedeu îl  urmez numai seara , pentru că te lasă mai unsuroasă pentru câteva ore.. dar seara e numai bine, ca o mască hrănitoare. Dimineaţa faţa e foarte catifelată! Eu nu am pielea foarte uscată aşa că dacă recurc la acet procedeu o dată pe săptămână cred că este destul. 
  

2 comentarii:

  1. ce fel de magazin ai spus ca este DM?

    RăspundețiȘtergere
  2. Este un fel de drogherie, are de la cosmetice, parfumuri, articole de cosmetica..pana la sampoane, sapunuri... Cred ca este o firma gemana si au marci care nu se gasesc in alta parte ca Balea, Alverde...etc

    RăspundețiȘtergere