joi, 26 februarie 2015

Cum s-a schimbat ritualul meu de îngrijire în decursul timpului

   Am văzut ceva teg-uri drăguţe despre ritualul de îngrijire şi am vrut să le fac şi eu.. dar m-am gândit că doar răspunzând la câteva întrebări nu e aşa de frumos ca întraga poveste a modului în care în decursul timpului mi-am schimbat modul de îngrijire, şi mă refer aici doar la ten..
    Am început să mă machez prin liceu.. dar mai târziu.. clasa a 11 sau a 12-a.. dar o făceam ocazional, când ieşeam cu fetele adică... La şcoală nu am purtat machiaj decât prin ultimul an..(şi mă bucur tare mult că a fost aşa). Oricum prima regulă pe care am aplicat-o a fost să mă demachez... şi am respectat-o cu stricteţe. Chiar nu ţin mine să fi sărit peste ea.. Chiar dacă trebuia să mă demachez pe întuneric, să nu vadă părinţii lumina în camera mea la ora 3 şi să îţi dea seama că m-am întors aşa de târziu, şi tot mă demachiam  Creme sau alte produse de îngrijire nu am folosit.doar spălatul cu apă rece pe faţa dimineaţa. Adevărul e că nu am avut un ten problematic, ocazional, adică lunar mai apărea câte un coş sau două.. cam atât...(plus că în anii 90 machiajul era mai minimalist.. nu erau atâtea produse de contur, iluminare, tot ce foloseam erau fardurile de ochi, rimelul si o pudră)
    După 20- 22 de ani am început să mă machez zilnic, am adăugat şi fondul de ten, chiar daca nu zilnic.. deseori îl amestecam cu un pic de cremă de faţă şi făceam un fel de cremă nuanţatoare care mi se părea mult mai naturală.. Aşa am început că încorporez şi crema de faţă...
   După 25-26 de ani am început să folosesc crema de noapte. Ziua săream peste crema deoarece foloseam fondul de ten, creme nuanţatoare.. sau BB cremurile.. Tot cam în acelaşi tip am introdus şi gelul sau spuma de curăţare.. deşi nu zilnic.. în funcţie de tipul de demachaint..Mai ales după un demachaint cremos.
   Pe la 29 de ani am introdus şi serul de faţa, folosit tot seara înainte de cremă şi tot cam atunci am început să fiu mai conştientă de spf de peste zi, chiar dacă era spf 15 din fondul de ten.. Pe la 30 de ani am început să introduc măştile de faţă dar am folosit doar cele peel of de curăţare a tenului.. ocazional.. Acum însă am început să fiu foarte pasionată de măşti, nu ştiu dacă e o fază trecătoare sau va rămâne în ritualul meu de îngrijire dar mi-am propus ca săptămânal să folosesc 2 măşti - una de curăţare şi una hidratantă. Acum de curăţare o am pe cea de la Fremman iar hidratante abia mi-am cumpărat câteva pliculeţe de la Balea.
  Acum am 32 de ani şi încerc să introduc crema de zi...dar respect Demacherea zilnică, gelul de curăţare aproape zilnic, serul şi crema de noapte, ocazional scrub de faţa şi cum spuneam măştile.
    Întrebări frecvente la taguri
Ce sfat am primit de la mama. Niciunul.. mama nu prea a pus accent pe îngrijire decât acum, dar o mătuşă era foarte preocupată şi am tras concluzia singură că se vede diferenţa între cineva care se îngrijeşte şi cineva care se neglijează
 Ce regret sau care e greşala pe care aş repara-o... Pensatul excesiv în liceu şi mai apoi la facultate. A fost o vreme când abia dacă mai aveam sprâncene..no..no..
 Produse preferate- apa micelară Bioderma dar şi cea de la Garnier sunt holy grail.. în rest nu am alte produse tot încerc
  Şerveţele demachiante sau toner Da pentru şerveţele demachiante şi nu pentru toner. Pentur mine tonerul nu a ajutat la nimic, o perioadă am încercat dar apoi am renunţat, cred că e potrivit pentru tenul gras. Şerveţelele demachiante le-am folosit o perioadă dar după ce am descoperit apa micelară nu mai este cale de întors.
High end pentru machiaj sau pentru ten Cred că poţi găsi produse bune la diferite preţuri, nu cred că un preţ mare sau o marca de renume înseamnă şi un produs foarte bun, cred că e mai important să găseşti ceva potrivit tenului tău. Dar dacă ar trebui să aleg zic că e mai bine să investeşti în produse pentru ten, creme, decât în machiaje.."zice ea care a investit numai în machiaje până acum... " .. pentru că machiajul a fost pasiunea mea.. şi nu am refuzat nişte Urban Decay sau Benefit.. dar acum vreau să investesc în creme.. în ten...
Cred că am acoperit astfel şi tag-ul de Îngrijire a tenului. Am ratat ceva? aveţi alte întrebări? Aştept...
                                                                        xx, Cosmina


     ...

Un comentariu:

  1. cel mai importan pas in ritualul meu de ingrijire a fost si va fi demachierea, si tin minte ca ma batea mama la cap sa ma demachiez in fiecare seara, chiar daca aplicam sau nu machiaj, pentru ca tenul trebuie curatat.

    RăspundețiȘtergere