joi, 13 februarie 2020

Stil de viata minimalist

    De mai bine de 6 ani incerc sa ajung la ceea ce as numi " stil de viata minimalist". Marturisesc ca nu sunt  nici pe departe aproape de destinatie dar nici nu imi fac griji ca pe mine ma intereseaza mai mult calatoria decat destinatia, cred ca efortul de aa ajunge acolo... este bine veni.  Inainte a desira povestea mea trebuie sa precizez ce inseaman pentru mine minimalismul si de unde ma inspir. Cea mai mare inspiratie a venit de oa discutiile Ted de pe youtube cu cei doi care au creat si blogul " the minimalist"  dar si din miscarile mai noi gen " zero wast " cu Bea Jonson, sau low impact living cu Immy de la Sustainably Vegan sau Shelbizleee., sunt doar cativa...   

        Nu stiu daca este o definitie general valabila a stilului de viata minimalist dar in mare cred ca se refera la a trai cu un  minim de lucruri. Pentru fiecare minimul acesta e diferit si daca iti este de folos sau consideri ceva frumos poti sa il pastrezi dar daca nu iti aduce valoare vietii tale poti renunta la el.  Poate te intrebi de ce ai face asta? De ce ai renunta de buna voie la lucruri bune, unele chiar noi?  Pentru ca pentru mine mai nou multe lucruri= mult stres cu aranjatul, organizatul, curatatul... si devine obositor vizual sa vezi mormane de haine in dulap, de reviste pe noptiera, de oale si farfurii.....etc.  Minimalist e si cel care isi are toate lucrurile intr-un rucsac si se muta tot la 4 luni in alta tara dar si Joshua Becher tata a 2 copii care locuieste in suburbiile unui mare oras, intr- o casa tipica americana ( mut mai mare ca astea de la noi, in general). Fiecare isi defineste necesarul de lucruri care vorba lui Marie Condo " sparck joy" adica iti aduc fericire. ( vezi si documentarul Netflix " Curatienie cu Marie Condo). Concluzionand definitia mea pentru stilul de viata minimalist a4 fi sa te inconjori de lucrui care iti sunt de folos si iti aduc fericire. 20 de prosoape nu cred ca imi aduc fericire si nici 30 de carti in biblioteca pe care am zis ca le citesc si nu le- am citit si nici macar stiva de conserve din camara, in caz ca vine inzapezirea sau apocalipsa.?..
       Povestea mea  cu minimalismul incepe acum mai bine de 6 ani cand in asteptarea primului copil am inceput sa fac ordine prin casa sa fac loc pentru cele necesare bebelusului. Am inceput cu hainele si saci intregi au mers la donatii ( unele au fost " salvate" de mama si depozitate la ea.... pentru " nu se stie cand va veni la moda" " nu se stie cand iti va trebui").  De atunci am inceput  sa arunc lucrurile cand sunt singura, gen " pe furis".... Apoi au urmat lenjeriile de pat, prosoape, oale, hartii.... Am crezut ca am acoperit toate domeniile si selarele posibile, chiar si seltarul cu pungi a fost eliminat ( a ramas o ounga sau doua ca doar trebuie sa traim, nu).  A trecut apoi mai bine de doi ani in care am incercet sa consum din colectiile pe care le aveam, am ajuns la un singur parfum, colectia de farduri am micsorat-o cadorisind pe toata lumea cu ele, un singur gen de dus, o singura crema... etc... Si apoi a trebuit sa ne mutam... ca deja eram 3. Eram destul de incantat de situatie, consideram ca suntem bine, era un apartament cu 2 camere, dupapurile nici macar nu erau doldora de lucruri si nici rafturile din baie... si totusi..... A venit ziua mutarii si am inceput sa bagam in saci uriasi toate lucrurile. E adevarat ca se adunasera ceva haine si pentru bebe.. dar nu erau asa de multe... Soc.... Zeci de saci.... cu de toate ...de unde rasareau??? Am crezut ca facusem o treaba buna??? In camara am gasit in spatele rafturilor tot fel de conserve si tigai pe care nu le vazusem niciodata cred...
 Socul a fost mare au urmat alti saci de gunoi, ne- am mutat in chirie pentru un an, apoi iar ne- am mutat in casa noastra cu mult mai multa usurinta. Au fost mai putine lucruri, mai putin stres si munca cu mutarea, mai multa liniste,  ai mult timp pentru ceea ce conteza: famioie, copii, pasiunile mele ( chiar daca una din pasiuni a ramas machiajul, am descoperit ca nu am nevoie de 20 de palete de farduri, 10 imi sunt deajuns :) si pent4u majoritatea par multe si deloc minimaliste dar daca imi aduc fericirea raman cu mine deoarece eu zic ca ma reprezinta si imi aduc fericirea.
      Ar fi mult mai multe de spus despre minimalism si a trai cu intentionalitate, a cumpara cu cap doar ceea ce chiar ai nevoie sau ceva ce aduce valoare casei tale, nu pentru ca e la reducere sau pentru ca se poarta sau pentru ca are si vecinul....
Sa consumam pentru a trai si nu sa traim pentru a consuma.
     
                                                                         Xoxo.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu