miercuri, 12 martie 2014

Organizarea colecţiei de machiaje

       Când ai doar unul sau doua produse din fiecare categorie de cosmetice nu se pune problema de organizare: un bol, o farfurică, un seltăraş ajunge. Dar când machiajele sunt mult mai multe decât ai putea folosi  se pune problema unei bune organizări astfel încât produsele să fie mereu la îndemână (să nu uiţi de existenţa lor) dar organizate în acelaşi timp,  plus să arate cât de cât bine...
       Mereu sunt în căutare de noi soluţii de aranjare a produselor mele de machiaj. În septembrie când am făcut Inventarul tuturor produselor de machiaj pe care le deţin, vezi aici postarea m-am îngrozit de câte am.... deşi faţă de ce era pe net colecţia mea părea un mic copil...am realizat că e mult prea mult.... Din septembrie încoace am început să arunc ceea ce era prea vechi şi am cadorisit prietenelor ceea ce ştiam că nu voi folosi prea curând. Astfel colecţia mea s-a mai aerisit şi acum poate fi mult mai bine aranjată şi stocată.
      Sunt foarte mulţumită cu aranjamentul pe care îl am acum..precum şi cu mărimea colecţiei...(ştiu că e foarte mare pentru un om de rând dar asta e! e o pasiune!) Era cât pe aici să îmi mai iau ceva bluahuri..dar după ce am făcut postarea cu toate blushurile pe care le deţin, vezi aici m-am întors la realitate şi am rezistat în pofida drumurilor la Sephora, Douglas  sau DM.
       Am o măsuţă de machiaj, făcută la tâmplar pe care am împodobit-o cu lumiţe de Crăciun pemcare nu le-am mai dat jos, dar le aprind foarte rar. Măsuţa are un seltar destul de mare şi încăpător. Pe măsuţă îmi ţin lucrurile mici, care s-ar pierde prin selar, sau cele gen pensule care astfel sunt stocate mai igenic.

 Folosesc două borcănaşe de la lumânările Glade, în cel portocaliu ţin creioane de ochi, tuşuri, mascara; în cel roşu ţin creioane de buze, primere de ochi, anticearcăne. Am un pahar mic, foarte vechi şi ciobit în care ţin crioanele care sunt mult prea mici pentru borcănaş plus penseta. Lacurile sunt puse pe post de decor, îmi place să le văd şi mi se pare că nu ocupă mult loc.(acestea sunt doar câteva)  Mai am un pahar transparent de la o lumânare AirWick în care ţin pensulele cele mai folosite.  Paleta de la Urban Decay Book of Shadows vol 3 (cred) este şi suport pentru şerveţele pentru că are un seltăraş şi pentru că e mare ar fi nepractic să o ţin în seltar.


      În seltar lucrurle sunt aranjate pe categori mici în foste cuti de tofu.. da... vă daţi seama cât tofu am mâncat să am aşa de multe cutiuţe albe... înainte cred că erau şi mai multe... Dacă nu sunteţi amatoare de tofu puteţi folosi cutiile în care vin beţişoarele de urechi sau cutiile de la bomboanele Ferrero Roche. La un moment dat am folosit şi cutiile de la halva dar sunt mult prea subţiri şi se rup repede.
     Pentru unii poate părea deorganizat dar mie mi se pare foarte eficient sistemul ales. Aş putea înlătura din seltar unele lucruri cum sunt cele chiar din spate: prima cutiuţă albă are tuburi de mascara goale pe care le folosesc pentru a da cu ulei genele sau a-mi pieptăna sprâncenele, vitamina E..etc... Pe la mijloc în spate se poate vedea 2 tuburi cu dizolvant de unghii şi  între ele sticluţa cu ulei de ricin. La final se văd  beţişoarele de urechi iar mai în faţă se văd ceva agrafe şi elastice de păr. Sunt lucruri care nu ţin de colecţa de machiaje şi aş putea să le mut, dar pentru că încap aici e mai bine să le am la îndemână. (plus că îmi crează sentimentul că nu tot seltarul e acaparat de machiaje).


          Şi deşi nu  a trecut un an de la ultimul inventar pentru că am mai aruncat şi dat din produse,  m-am hotărât să le mai număr o dată căci schimbări  mari nu cred să mai fac cât de curând şi aş vrea să am o situaţie mai clară..pentru viitor când mă voi reîntoarce la această postare....Acum că am ajuns să mă machiez doar o zi sau două pe săptămână eu care mă machiam zilnic..nu cred să termin aşa de uşor aceste produse.  Dacă comparaţi numerele cu cele de data trecută în mare stau mult mai bine..la mai multe categorii..doar la blushuri şi anticearcăne stau mai rău...adică s-au mai adunat.. ...
    Cel mai multe am farduri de pleoape.. dar din cele mici s-au redus considerabil astfel am:
16 palete
10 farduri single şi pigmenţi
5 duo/trio/quad
6 baze cremoase (3 farduri şi 3 creioane jumbo)
3 mascara
4 primere de ochi
2 fdt + 1 BB cream + 1 CC cream (BB creamul îl voi folosi pe post de primer de faţă la vară)
5 anticearcăne sau corectoare
4 pudre
18 blushuri (din care 2 cremă)
6 bronzere (din care 3 cremă)
5 iluminatoare
4 creioane de buze
15 creioane de ochi
6 tuşuri
10 rujuri, creioane jumbo sau lip satin
7 glossuri
    De această dată am numărat şi variantele mini, de încercare  şi nu am mai avut aşa de mute categori. Am luat bineânţeles tot ce aveam prin poşete gen rujuri, glosuri.. domeniu la care zic că m-am mai îndreptat...dar tot sper să mai consum câteva care stau să se termine... Şi unul din fondurile de ten e tot pe terminante..ceea ce va îndrepta balanţa la produse de faţă....  Am câteva glossuri mai vechi pe care le mai las câteva luni şi dacă nu le folosesc la vară le voi arunca... poate şi ceva rujuri.. şi la creioanele jumbo vereau să renunţ... Le mai las o perioadă şi apoi probabil voi renunţa la ele. Mai am puse deoparte o mână mică de produse pe care nu le-am  numărat (2 creione jumbo de ochi, 2 palete de 4 mici, 2 ceione de ochi şi de buze) care urmează să fie aruncate la final de lună. Le-am pus separat acum  câteva luni şi mi-am zis că dacă nu mă ating de ele 3 luni pot să dispară la coş fără regrete. Lunile au trecut deci trebuie azvârlite....  La fel voi face şi cu glosurile şi rujurile mai sus amintite.. doar că le acord o perioadă mai mare de timp... cam până în septembrie,..la curăţenia de toamnă,..pentru că acum pentru mine va urma o perioadă de 2 luni cel puţin de pauză în ale machiajului.
   Sper în continuare să mă pot abţine de la a mai cumpăra ceva... că aceasta e cheia succesului.. Din acest motiv tot le număr şi le fac poze.... mă motivează să rămân cuminte.... să am în minte numerele mai ales.. Dacă le văd aşa în seltar  nu par foarte multe.. dar numărate te cam speri.
     Trebuie să adaug că în  alt seltar am restul de oje (tot 35 am..deşi am mai dat din ele şi am mai aruncat mi-am şi cumpărat altele noi cu diferite ocazii), plus 5 produse de îngrijire a unghiilor gen baze, top coat, serum şi tot acolo am restul de pensule, cele pe care le folosesc mai puţin .
     Voi cum vă organizaţi produsele de machiaj? Aş fi curioasă să văd... dacă aveţi blog puteţi face o postare...
                                                                              xx Cosmina

Poze mai în detaliu pentru a mă uita peste ani la ce am avut....  şi cum erau organizate.




Un comentariu: