miercuri, 21 decembrie 2011

Produse un pic mai naturale

   Cu siguranţă anul acesta a fost anul deşteptării mele..... după o goană nebună de cîţiva ani după tot felul de machiaje... mi-am creat o colecţie destul de vastă, zic eu, e adevărat cu produse nu tocmai scumpe dar care sunt cunoscute şi apreciate şi de cele mai pretenţioase şi mult mai bănoase fete. Am trecut se pare acum spre conştientizarea că trebuie să fiu mai atentă la ceea ce aleg, adică mai natural, fără parabeni, şi cât mai puţine substanţe greu pronunţabile pe etichete... 
    Dar nu tot ce e natural e şi bun, şi ajungem într-un cerc vivios, unde ce e natural, e ori prea scump şi nu ni-l permitem ori nu e aşa de bun sau chiar e de-a dreptul prost..... Acum să dau cîteva exemple de astfel de cumpărături.

   Balsamul de buze lip care luat din farmacia Sensiblu. Scrie pe el că are 98% ingrediente  naturale, nu conţine parabeni, siliconi, uleiuri minerale. A costat în jur de 15 lei, deci nu foarte ieftin....
Producătorul este Apivita şi conţine
         Ricinus Communis (Castor) Seed Oil*, Oleyl Alcohol, Diisopropyl Dimer Dilinoleate, Candelilla Cera (Euphorbia Cerifera Wax), Copernicia Cerifera Cera (Carnauba Wax), Glyceryl Abietate, Cetyl Esters, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter*, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Jojoba Esters, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Cera Alba* (Beeswax*), Aroma (Flavor), Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Hydrogenated Olive Oil Cetyl Esters, Punica Granatum Seed Oil*, Persea Gratissima (Avocado) Oil, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Phytosterols, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Extract, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Ammonium Glycyrrhizate, Ascorbyl Palmitate, Linoleic Acid, Tocopheryl Acetate, Pelargonium Graveolens Flower Oil*, Sorbic Acid, Benzyl Alcohol, CI 15850 (Red 7).
    Cu toate acestea nu mi se pare deloc bun, pe moment ai buzele hidratate şi într-o oră o iei de la capăt.... plus că ai senzaţia ca de plastic, cred că are prea mult ceară în el... Sunt dezamăgită.... prefer mai mult cele de la Gerovital care constă 5 lei, deşi acestea din urmă sunt mai bune pentru întreţinere nu pentru buze extrem de crăpate. O afacere proastă să zic aşa.....

  Mi-am luat apoi Şaponul de la Hofigal, Q10 5R adică regenerare, reepitelizare, revigorare, revitalizare, restituire. E plin de extracte şi uleiuri de plante dar conţine şi SLS, dacă nu e tocmai natural.  Este recomandat pentru orice tip de păr şi a constat 10 lei, din farmacia Catena. Îl folosesc de mai bine de o săptămâna, adică cam de 4-5 ori dacă l-am folosit, dar îmi place. Chiar dacă am o mască în cap din uleiuri şi gălbenuş îmi  curăţa părul din prima, nu mi-l usucă, (deşi am vărfuri uscate, păr fin) dar nici nu mi-l îngrasă. Nu am constata să îmi încurce părul, dar continui să folosesc după şaponare un balsam sau o mască. De efectele pe temen lung nu pot spune încă nimic că e prea devreme, dar chiar dacă s-ar rezuma la atât tot aş fii încântata.  Ingredientele pe care le conţine:  
       Aqua, Sodium laurreth sulfate, sodium chloride, chamomilla recutita extract, betula alba extract, arctium lappa extract, mentha piperita oil, salvia officinalis oil, lavandula angustifolia oil, methylchloroisothiazolinone/ methylsothiazolinone/ benzyl Alcohol, ubiquinone.  (sper că am scris bine că substanţele astea te duc cu gândul la lecţiile de citire din clasa I)

  Faţa de alte şampoane eu zic că are o listă mult mai scurtă de ingrediente, deşi nu se poate numi natural datorită chimicalelor pe care le conţine. E adevărat că nu are parabeni, dar are altele.
  Am găsit şi  ingredientele Săpunului Moale vegetal tot de la Hofigal, şi mare diferenţă nu e
     Vegetal Extracts , Sodium Laureth Sulphate , Hydrogen Peroxide , Carboxymethil Hydroxyethyl Cellulose , Potassium Carbonate , Lavender Oil , Sage Oil , Methylchloroisothiazolinone / Methylisothiazolinone / Benzyl Alcohol , Potassium Permanganate .
    Eu zic e mai rău, adică are mai puţine extracte şă uleiuri naturale şi deci concentraţia de substanţe rele e mai mare..... Dacă cineva ştie un produs mult mai bun şi în acelaşi timp nu foarte scump vă rog să îmi spuneţi... chiar nu am chef acum să mă apuc să îmi fac singură şamponul...


Al treilea produs încercat, din gama puţin mai naturale este săpunul de la Gli Officinali, luat din farmacia Catena cu 13 lei,(dar cred că e 15 lei doar că am avut reducere cu cardul) cam scump dar are 200 g, adică e dublu faţă de unul obişnuit. Are aspectul unui săpun de casă, miroase foarte bine, eu l-am luat pe cel cu miros de hortensia şi rabarbako, în ambalaj albastru cu fundă violet.  Firma care îl produce este Nesti Dante şi este italiană. Pe site-ul Catena descrierea produsului este: 
Sapunuri vegetale Nesti Dante gama GLI OFFICINALI (200g); o formula ce combina parfumul elegant si delicat al unei flori cu proprietatile extractului dintr-o planta medicinala; sapunurile au fost obtinute in urma unui proces integral artizanal, expresie a vechii traditii italiene de manufacturare a sapunurilor. 
Sunt foarte curioasă de procesul integral artizanal de fabricaţie...Ingredientele sunt scrise foarte mărunt aşa că nu mă mai apuc să le scriu... dar primele trei încep cu Sodium... apoi vine apa şi parfumul (care nu e lucru bun)..apoi glicerina, iar tetrasodium.mai are şi ceva EDTA , ce o fi şi asta ... nu ştiu.. dar nuuuu.... apoi nişte substanţe greu de scris şi pronunţat.. şi la final limonene.... Cu alte cuvinte acest săpun e făcut artizanal din chimicale..... nu are nici un extract sau ulei natural trecut la ingrediente.... E foarte cremos e adevărat, miroase bine, lasă pielea catifelată, nu are parabeni... dar nu e nici pe departe natural aşa cum susţinea doamna vânzătoare... sau asistentă de farmacie....  Dar fără parabeni sunt şi săpunurile Camay, Fa sau Protex care costă mult mai puţin.....
    La capitolul natuarale... nu prea mi-a ieşit ... şamponul mai merge.... dar balsamul de buze şi săpunul vor fii doar one time only..... adică nu le mai iau eu degrabă.......Trebuie să citesc cu atenţie conţinutul iar dacă nu voi vedea bine ingredientele nu voi lua produsul....  
    Concluzia... 1. nu tot ce se zice că e natural chiar e!
                        2. nu tot ce e scump merită şi banii!
                        3. nu tot ce e natural e şi bun sau eficace!   


 

Un comentariu: