duminică, 16 octombrie 2011

Maşti naturale.

  Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu simt schimbarea vremii din vârful capului până la degetul mic al piciorului. Şi cel mai tare afectat de frig pare să fie părul. Folosesc o droaie de produse, dar nici unul nu se compară cu masca mea de păr, naturală. E foarte adevărat că frumuseţea vine din natură, iar natura o regăsim cel mai adesea în bucătărie. Masca mea de păr e foarte simplă: Un gălbenuş de ou cu ulei de măsline, le aplic pe păr şi le las cam jumătate de oră, apoi mă spăl pe cap în mod obişnuit. Dacă ai părul mai uscat poţi să adaugi şi miere, sau dacă ai probleme cu mătreţa poţi aduga un căţel de usturoi pisat. Ar fii bine dacă aş aplica masca măcar o dată pe săptămână, dar şi aşa ocazional e mai bine decât nimic. Cred că această mască se potriveşte oricărui tip de păr, şi cu sigranţă nu are ce să facă rău. După ea părul se aşează mult mai bine, e mai strălucitor şi dacă aş folosi-o mai regulat cred că ar şi creşte mai repede.
  Pentru faţă e mai diferit, căci depinde de tipul de ten. Eu am ten mixt, adică vara e gras în zona T (frunte, nas, bărbie) şi normal în rest, iarna devine normal în zona T şi uscat în rest. Cu alte cuvinte cam de toate pentru toţi! Un lucru bun mi s-a părut iaurtul! L-am aplicat pe faţă  masând şi l-am lăsat câteva minute, apoi am clătit cu apă călduţă. Nu ştiu cum acţioneză acidul lactic, dar e clar că face ceva bine, îţi lasă faţa super plăcută şi catifelată. Dacă ai ten gras, poţi folosi albuşul de la ou, miere, o picătură de zeamă de lămâie.  Dacă ai tenul uscat poţi folosi smîntînă, avocado, banane pisate. La toate cred că e poate adăuga uleiul de măsline şi bineînţeles iaurtul.
  Tot uleiul de măsline este foarte bun şi pentru gene, mai ales dacă foloseşti zilnic mascara, ar fii bine să cureţi o periuţă de la o mascara (rimel adică) şi seara la culcare sa aplici puţin ulei de măsline, are rol atât de demachiat (chiar şi pentru mascara rezistentă la apă) cît şi le ajută, hrănindu-le.
  Pentru albitul dinţilor sau pentru aftele bucale cel mai bun este bicarbonatul alimentar. Dar să nu exagerăm căci are efect abraziv şi dacă  e folosit prea des duce la subţierea smalţului. O dată pe săptămână ar fii destul. Pentru afte bucale poţi aplica şi local, direct pe locul respectiv.
   Acum e tare la modă scrubbing-ul, adică exfolierea pielii în vederea îndepărtării celulelor moarte.Se găsesc tot felul de geluri de duş cu particule exfoliante... şi maşti ... dar cel mai bine e varianta naturală: zaţul de cafea sau tărâţele. Zaţul de cafea, având şi cofeină ajută şi la celulită ( nu în mod miraculos... dar combinată cu regim şi sport, ajută!), plus că exfoliează piele. Poţi amesteca zaţul cu un pic de ulei de măsline şi ai 2 în 1, adică şi exfoliezi şi hidratezi. Avertizez că va fii cam murdară vana după acest procedeu pentru că trebuie să freci zona respectivă bine cu zaţ, dar merită! Cam la fel e şi cu tărâţele, doar că ele nu au cofeină.
   Toate aceste produse sunt în bucătăria noastră, nu costă mult şi fac minuni. De ce ne vine oare mai uşor să credem că produsele acelea pline de chimicale ar fii mai bune decât ceea ce ne-a dat natura?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu