sâmbătă, 11 iunie 2011

Atenţie la parabeni !!!

Toata lumea vorbeşte despre protecţia solară, ceea ce e bine, dar dacă ne protejam împotriva cancerului de piele de ce nu ne-am proteja şi de cancerul de sân. Dar să o luăm de la început:

1. Ce sunt parabenii? sunt conservanţi care se folosesc in compoziţia cosmeticelor pentru menţinerea stabilităţii compoziţiei şi stoparea dezvoltarii bacteriilor. Pot fi recunoscuţi foarte uşor după urmatoarele denumiri care se termina cu paraben: Methylparaben, Propylparaben, Buthylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben... .
2. De ce sunt periculoşi? O data ajunsi in corp parabenii se comporta precum estorgenul, o substanta cunoscuta pentru influenta directa pe care o are in formarea cancerului la san. Dupa analizele facute la femeile la care a fost depistat cancerul, s-a descoperit prezenta parabenilor in tesutul bolnav. Nu este un lucru, inca, dovedit stiintific, dar alaturarea cancerului cu parabenii a speriat consumatoarele de cosmetice.
3. În ce se găsesc? În TOATE ..Daca te uiti pe lista ingredientelor produselor tale cosmetice, la 90% dintre ele vei gasi parabeni. Îi gasesti in crema de fata si de corp, șampon, balsam, produse pentru par, deodorant, farduri, fond de ten, rujuri, parfumuri etc... Nu sunt scutite nici produsele special concepute pentru copii. Ceea ce ar trebui să îngrijoreze orice mămică! Practic ii gasesti peste tot. Ai fi surprinsa sa descoperi ca firme care au pe piata produse la preturi mai mici au renuntat la anumite substante si au lansat linii de cosmetice Bio. Dezamagirea vine de la firmele mari si arhi-cunoscute nu au adoptat, inca, aceasta strategie. Totuşi eticheta "produs natural" nu garanteaza intotdeauna ca produsul respectiv nu contine substante daunatoare! .
    Eu care eram aşa de încantată de produsele mele Elf, Nyx, L"oreal, No7, Revlon, chiar şi în crema de la Dolce&Gabbana "Light Blue" nu este un paraben sau doi... nuuuu .. sunt PATRU. Trebuie să precizez ca fiecare firma poate avea şi produse cu parabeni si produse fără. Exemplu: aveam o crema de zi de la  L"oreal care nu avea şi una de noapte care avea (sau era invers?, nu mai ştiu ca acum le-am terminat pe ambele). La fel si cu Elf: cam toată gama de 8 lei conţine minim un paraben dacă nu şi mai mulţi, dar din gama studio Duo-ul blush şi bronzer nu are ( IEEE!!!) , nici fadurile single din gama studio nu au. Oricum respect firma asta pentru ca la fiecare produs are afişate ingredientele, ceea ce nu pot spune despre Nyx. Îmi pare rău ca Enciclopediile de la ELf au, ca tare mi le-am dorit. IMPORTANT:Am uitat să preciz să nu credeţi că acum mă apuc să îmi arunc întreaga colecţie de makeup sau de produse... OOOO NUUU!!! dar e adevărat ca pe masură ce voi termina un produs am să fiu atentă să nu imi mai iau altul cu parabeni, sau unul pe care nici cu lupa nu vezi ce scrie la ingrediente. De acum, ca un om informat, voi face alegeri mai bune, pentru ca se pare ca un preţ mare sau o firmă de renume nu înseamnă şi un produs mai bun!!!  În varianta cea mai Green/ Bio/ Natural aş putea folosi maşti de păr din gălbenuş şi ulei de măsline; în loc de crema de corp untul de shea că şi la noi au apărut firme cu produse bio care au la ingrediente un singur element.
    Cam asta a fost informarea care m-a facut să îmi mai tratez un pic dependenţa de makeup şi produse de îngrijire, ceea ce nu e rău, dar oricum de vindecat nu m-am vindecat acum voi fii dependentă de produse de îngrijire bio ...... şi voi continua să ma bucur de ce am achiziţionat pâna acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu