vineri, 26 august 2011

Cât de mult consumăm şi pe ce?

          După câteva zile petrecute la munte, în perfectă izolare, realizezi de cât de puţine lucruri ai nevoie: un acoperiş deasupra capului, adică un pat şi o masă, un foc în faţa cabanei, un pârâu cu apa limpede nu departe şi mâncare. La acestea aş putea adăuga şi curent electric şi un frigider, nu le-am avut la munte şi le-am dus dorul, dar nu prea tare.... Din muntele de produse de acasă săpunul, periunţa şi pasta de dinţi au fost singurele necesare unei vieţi relaxante şi tihite la munte. Întoarsă acasă nu am putut să nu mă minunez de toate lucrurile şi produsele pe care le acumulăm şi care nu ştiu cu ce ne ajută.  Nu discut de cuptorul cu microune sau roboţii de bucătărie care ne fac viaţa mai uşoară ci de mormanele de produse pe care le utilizăm. Cât ne ajută? Chiar ne ajută? Hai să fac o listă aşa cum e indicat pentru a arăta căte produse folosim zilnic.
       În baie: şampon (ok ăsta e musai!), balsam, mască, leave-in, spumă de păr, fixativ, gel de ras, gel de duş cremos, gel de duş exfoliant, lotiune de curăţat faţa, mască de faţa, crema de faţa ( de zi, de noapte, pt. conturul ochilor, ser), cremă de corp (hidratantă, anticelulitică, de stopare a creşterii părului), cremă de mâini, cremă de picioare, spray de picioare, parfum, deo, spumă de baie, sare de baie. Oare am uitat ceva?
     La cosmetice: bază de machiaj, fond de ten, pudră, bronzer, blush,iluminator (de mai multe nuanţe şi culori),  farduri (cremoase, pudre, sub formă de creion, de nenumărate culori şi nuanţe  etc.), tuş, mascara, creioane( iar e prezent curcubeul de culori şi nuanţe), perii de machiaj, bureţei, aplicatoare ....etc.
    După ce am stat chiar fără curent la o cabană în munţi nu pot să nu ma gândesc dacă nu sunt un pic .... exagerată... ca să nu zic altfel.... dar apoi mă gândesc că nu sunt singura. Asta e societatea, epoca exagerată a consumatorismului, a falselor pretenţii şi existenţe. Voi accepta acest trai cu mii e produse care nu ştiu cât ne ajută şi cât nu, cu singura precizare ca măcar o dată pe an să le abandonez chiar şi pentru câteva zile, să ştiu că nu sunt dependentă şi nu ele mă conduc pe mine, ci eu sunt cea care alege. Săptămâna asta cum am stat acasă nu am folosit machiaje şi creme şi am avut o încântare să ştiu ca am învins întreaga societate consumatoristă,plină de publicitate ( de multe ori falsă) şi chiar nu a căzut pielea de pe mine.... Aş recomanda asta oricui, revenirea la real şi natural sau testarea noastră în faţa obiceiurilor proprii pe care ajungem să le slujim noi nu ele pe noi..



2 comentarii:

  1. Inainte de toate, cu o mare intarzaiere .. LA MULTI ANI !!!

    P.S. Articolul o sa-l citesc cand o sa fiu acasa :P
    P.P.S. Bafta cu blogul ( stiu ca ti-am mai zis, dar mnoah )

    RăspundețiȘtergere