duminică, 24 ianuarie 2016

De ce nu slăbesc!

     Unul din obiectivele anului trecut a fost să slăbesc şi poate ati observat că am făcut tot felul de postări cu creme care "subţiază" sau suplimente de slăbit.... oricum nimic nu a dat roade. Am rămas cu 3 kg in plus de la sarcina şi und emai pui că am rămas însărcinată eram deja cu 8 kg peste ceea ce numesc eu o greutate bună...În concluzie am 10 kg peste o greutate ideală... Aş visa eu şi al mai mult dar nu e realist. Unii spun că sunt doar numere, că nu au importanţă.. dar are importanţă dar nu te poţi uita în oglindă, dacă nu îţi place ce vezi, dacă nu suporţi pozele cu tine..etc.. atunci trebuie făcut ceva. Acest post este jurnalul meu şi va fi sincer deci aştept înţelegere.
   Există un răspuns simplu în cazul în care  nu  vrei să citeşti tot istoricul şi complexitatea de relaţii.
Răspunsul simplu: De ce nu slăbesc? Pentru că mănânc prea mult, cu pâine,  pentru că sunt pofticioasă şi pentru că îmi plac dulciurile. Punct. 
   Dacă vrei să afli mia multe despre lupta mea cu kilogramele am multe să îţi spun. NU am fost niciodată adepta dietelor care exclud grupe de alimente şi nici a celor care îţi indică ce să mănânci şi la ce oră. Prima grupă consider că e total nesănătoasă, cred că e bine să mănânci din toate dar cu raţiune. Al doilea tip ar fi mai ok dar eu nu am putut să mă ţin de ele mai ales când trebuie să gătesc şi pentru soţ şi pentru copil, când mama sau soacra mai fac şi ele mâncare etc - nerealizabil
      Nu mănânc fast food decât ocazional (deşi poftesc la ele) în decembrie mi-am luat o pizza şi am mâncat-o două zile, inaite de ea cred că în toamnă am fost o dată  la MacDonald. Am încercat să răresc mâncărurile pe bază de cartofi, orez sau paste, nu consm decât maxim săptămânal una din cele trei. Prajituri sevesc doar duminica când mergem la cina la socrii. Din păcate nu prea pot să mă abţin doar cu o bucăţică... plus că e seara. Am introdus salatele la prânz. Mâncărurile familiei nu sunt cele mai sănătoase dar încerc să le mănânc fără garnituri, gen şniţele, chiftele, tocăniţe, supe. Şi totuşi nu am slăbit deoarece fac încă multe greşeli:
- mănânc multă pâine, adică cu mai toate meniurile
- mănânc multe fructe chiar şi după ora 16
- prăjiturile de duminică.. mai ales că sunt după ora 17
- nu în ultmul rând sunt convinsă că porţia mea de mâncare e prea mare.. şi oricât mă străduiesc nu pot să o fac mai mică 
     Încerc să lucrez la toate acestea dar mai ales la zicala "să te ridici de la masă când încă nu eşti sătul". Nu mai vreau suplimente sau ceaiuri şi nici măcar diete de tot felul. Nu v-am povestit despre relaţia mea cu sportul.. nu e bună să zicem (am avut şi perioade mai bune) dar un lucru mi-a rămas pe creier de la un interviu cu ceva antrenor de sală care zicea că de slăbit se slăbeşte acasă şi la sală te tonifici şi îţi faci musculatură. Ştiu că sportul ajută dar nu aşa de mult fără dietă nu poţi slăbi indiferet de cât sport faci...
Petnru anul acesta trebuie să încerc să rezolv sitaţia cu dieta şicu alimentele...
     Şi nu în ultimul rând motivul acestui post este că m-am săturat să tot meditez la problemă şi m-am săturat de această luptă cu kilogramele.. care durează deja de  câţiva ani buni în această fază dacă nu cumva de o viaţă întreagă deoarece nicodată nu am fost mulţumită de greutatea mea chiar şi în periaoda când aveam 58 de kg şi chiar arătam bine. Acum că acet post va fi trimis în eter sper ca ce a fost să nu mă mai bântuie şi să încep un nou an, o nouă etapă şi de ce nu noi obiceiuri alimentare care să mă ajute să ajung la o greutate ideală.
      Un nou an, un nou început noi obiceiuri şi de ce nu mai multă fericire!
                                    Vă doresc şi vouă la fel!
                                          xx, Cosmina


2 comentarii:

  1. Hei Cosmi :* nu ai incercat varianta cu fructe confiate goji? Eu le mananc de placere sincer...nu am realizat daca au vre.un efect la greutate sau nu, dar o cunostinta de.a mea de aproape 60 de ani a reusit sa dea jos cateva kilograme cu ajutorul lor si cu reducerea feliilor de paine la mese. Sa nu te dai batuta indiferent de rezultatele de pana acum. Te pup. Nico S.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate cu aceeasși problemă mă confrunt și eu.
    Am acumulat vreo 12 kilograme in ultimii 3 ani și nu reușesc să le mai dau jos.
    Sunt o mâncăcioasă și o leneșă...

    Ceaiuri mi-am cumpărat în ultima vreme: soc și detoxifiant.

    https://beautybazar.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere