luni, 25 iulie 2011

Vară, căldura şi revistele glossy.....


     E vară, căldura asta îmi paralizează simţurile şi eu ca tot omul mi-am luat ceva reviste de modă, made aici în România. Am început cu Elle, apoi Instyle iar acum mi-am mai luat Marie Claire şi Cosmopolitan. O mare dezamagire...... Că au multe pagini de publicitate era de aşteptat, să poată şi ele trăi din ceva. Că  mare parte a paginilor sunt copy-paste de la colegii străini, este o mică dezamagire. Că nimic nu este adaptat situaţiei în care traim, că tuturor li se pare normal ca un ruj să coste peste 50 de lei şi un fond de ten peste 100, ca punem un lanţ din oţel inoxidabil la preţ de 4.000 lei sau facem reclama la marci care nici nu sunt pe piaţa de la noi ca MAC sau Make up for ever. Pentru cine sunt făcute revistele astea? Pentru mine şi prietenele mele care sunt medici, sociologi, profesori, avocaţi, jurişti, psihologi, educatoare, economiste, secretare... cu singuranţa nu! Pentru femeile care lucrează ca vânzătoare, muncitoare de tot felul, şi care au aproape de salarul minim pe economie nici atât. În revistele aste 90% dintre produse nu ţi le permiţi, că doar nimeni nu o să de 10% din salar pentru un blush sau 20% pentru o rochiţă. 5% din produse nici nu se gasesc pe piaţa sau se găsesc foarte rar. Magazinul mult citat Sephora se gaseşte în vreo cinci oraşe: Bucureşti, Cluj, Iaşi, Constanţa şi Timişoara, asta dacă nu s-a mai închis vreunul, că de deschis nu cred. Şi atunci cum mai sunt aceste reviste româneşti, când ceea ce prezintă nu are nici o legătură cu ţara asta  şi cu fetele şi femeile care o populează. Concluzia mea este că aceste reviste se adreseaza celor 10% din femeile nu întregii tări, ci 10% din femeile oraşelor sus menţionate cu vârste de 18-35, cel mult.... Cam câte ar fi acestea? Nu mult oricum! Trebuie să spun ca pictorialele sunt realizate foarte bine, cu imaginaţie şi profesionalism, că arată la fel de bine ca în revistele străine, că la capitolul fotografi, modele, make-up artişti, hair stylişti şi stylişti stam bine, deşi nu toate revistele menţionate au propriile pictoriale, unele sunt luate de la colegii străini, cele care sunt făcute sunt superbe. Cu toate acestea reviste aceste nu merită cumpărate. Pentru trenduri internetul este acum la îndemâna tuturor, youtube-ul are o mulţime pe păreri personale şi îndrazneţe despre tot ce înseamnă produs de frumuseţe, şi televiziunile prezintă câte o emisiune de stil sau modă. Deci de ce am mai cumpăra revistele? Să mă supăr când vor da faliment, una câte una? Dacă cineva isteţ nu găseşte o modalitate de a schimba aceste reviste, alta înafară de a strecura cîte un deo sau o agendă o dată cu revista, şanse mari aceste reviste nu au. Mai multa inspiraţie îţi vine uitându-te pe stradă sau la televizor decât din aceste reviste.
       Da e cald, aş fi vrut să ma delectez şi eu cu ceva dar se pare că mai tare m-am înfierbântat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu