sâmbătă, 22 februarie 2020

Cum sa traiesti o viata cu sens, cu intentie.

        Putini sunt oamenii care chiar cred ca valorile materiale: banii, casele, masinile sau hainele de firma ii vor face fericiti. Chiar si cei mai saraci care ar avea nevoie de un acoperis deasupra capului sau haine mai groase iarna, chiar si ei stiu ca sanatatea e mult mai importanta, sau ca fara familie si prieteni toti bani din lume  nu i-ar face fericiti. Si atunci:
Ce te face fericit? Ce conteaza pentru tine? Ce e important? Si dupa ce incerci sa raspunzi la aceste intrebari vine intrebarea " Si ce faci pentru a le obtine?"
    Cred ca general valabil ca pentru toti pe primul loc ar fi sanatatea si apoi cred ca vin Relatiile: familia, prieteni. Apoi lucrurile devin personale, pentru fiecare e diferit.  Cred ca pentru mine urmeaza dezvoltarea personala si nu ma refer la cariera ( desi si ea ar intra aici) ma refer la hobbiuri, timp pentru  mine.  Si apoi ar veni si Contributia mea la societate, in lume.  Sentimentul ca sunt valoroasa pentru lume, ca las ceva in urma mea, ca ajut, ca sunt de ajutor altor oameni si societatii in general.  Si cred ca acesta din urma ar trebui sa fie si sensul vietii noastre. Cred ca de aici izvoraste fericirea pe care multi incearca sa o gasesasc in lucururi  sau in alte relatii. Cred ca sentimenul ca suntem valorosi pentru alti, ca am contribuit cu ceva, ne aduce implinirea si fericirea.
       Acum ca stiu care imi sunt valorile, ce pretuiesc mai mult in viata, ma uit sa vad cu ce imi ocup eu timpul zi de zi. Se pare ca majoritetea e consumat la lucru, pentru obinerea unui venit ( necesar dar totusi neimportant) apoi tot timpul pierdut prin magazine, la cumparaturi, pe youtube, pe instagram ..... se aduna ore... care ar trebui sa le indrept spre ceea ce conteaza cu adevarat,  sa petrec timp de calitate cu familia, sa fac ceva exercitii pentru sanatate, sa imi urmez hobbiurile, gen acesta de a scrie si in acelasi timp de a contribui cu ceva. Vezi una e sa sti ce vrei, ce conteaza si alta sa si faci ceva in acest sens, si uite aici am ajuns.  Vreau sa traiesc cu intentie, adica tot ce fac este indreptat spre valorile si credintele mele, spre ceea ce are sens in viata mea.    In fiecare seara vreau sa bifez lista cu :- m- am jucat cu copii macar trei jocuri, - am petrecut timp cu sotul, - am citit sau am scris ceva azi, - am meditat, m- am rugat sau am scrij in jurnal  de recunoastinta,  - am facut exercitii sau plimbari, - mi- am luat vitaminele, suplimentele, - am mancat doar cand trebuie si ce trebuie ..
        Asta ar fi lista mea de prioritati zilnice. Cu siguranta se va schimba si modifica dar trebuie sa renunt la a lasa timpul sa treaca facand lucuri nesemnificative gen scolling down Facebook sau Instagram mai mult de 5 minute pe zi,  stautul pe site-uri cu haine, pantofi, decoratiuni etc, de care nici macar nu am nevoie, plimbatul prin magazine doarsa vad " ce mai au nou" sau " ce mai e la reducere".

                                                   Xoxo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu